Herhaalreceptenformulier
Indien u medicatie voor chronische aandoeningen gebruikt, of bijv. de pil, dan kunt u uw medicatie via de herhaalrecepten service bestellen. Voor alle overige medicatie dient u contact op te nemen met de praktijk.
Herhaalrecepten regelt u telefonisch door naar de praktijk te bellen (053-4323088) en op keuzetoets 2 te drukken. U spreekt dan duidelijk uw naam, geboortedatum, gewenste medicatie, dossering en apotheek in.
Wij streven ernaar dat uw recept binnen 2 werkdagen klaarligt bij de apotheek.
Wanneer de praktijk gesloten en de herhaalreceptenservice staat uitgeschakeld en u dringend een herhaalrecept nodig heeft, kunt u hiervoor overdag contact op te nemen met de waarnemend huisarts (053-3035000) of buiten kantoortijden met de spoedpost (088-5551188).
Herhaalrecepten kunt u ook bestellen via uw account van het patiëntenportaal middels de button.
Indien u zeker wilt weten of uw medicatie al klaarligt bij de apotheek, voordat u deze ophaalt, en u geen bericht heeft ontvangen van uw apotheek, dan dient u eerst zelf met uw apotheek te bellen.
Soms is uw medicatie niet leverbaar. Daarvoor is uw apotheek verantwoordelijk. De apotheek informeert u over de levertijd van uw medicijn of doet dan een voorstel voor een wél door hen leverbaar middel. Wij adviseren u mede daarom uw herhaalmedicatie tijdig aan te vragen.
Soms krijgt u een ander merk aangeboden van uw medicatie dan u gewend bent. Dit heeft te maken met de landelijke afspraken die er gelden met de zorgverzekeraars. Wij hebben hier geen invloed op. Vragen hierover kunt u met uw apotheker bespreken.
Tot slot bieden wij u nog de extra mogelijkheid om herhaalmedicatie aan te vragen middels onderstaand formulier.
NB deze optie werkt niet wanneer wij afwezig of met vakantie zijn. Check hiervoor onze home-page.