Afspraak maken – Huisartsenpraktijk H.A. Eijgelaar – Enschede

Welkom bij Huisartsenpraktijk H.A Eijgelaar

Van harte welkom op de site van huisartsenpraktijk H.A. Eijgelaar. Met deze site willen wij u graag informeren over onze praktijk. Ook kunt u via onze site een aantal zaken online regelen. Wij nemen op dit moment geen nieuwe patiënten aan. Kijk voor u belt ook altijd even op www.thuisarts.nl.

 

Afspraak maken

Afspraak maken / aanvraag huisbezoek / uitslagen:

Voor het maken van afspraken of het bellen over uitslagen dient u ‘s- ochtends tussen 8.00 en 12.00 uur te bellen. ’s middags is dat uitsluitend de bedoeling bij medische spoed.

Telefoon: 053-4323088

Per 8 mei 2022 is onze werkwijze als volgt:

Als u het nummer van de praktijk belt, krijgt u een keuzemenu te horen.

  • Keuzetoets 1 is uitsluitend bedoeld voor levensbedreigende situaties.
  • Keuzetoets 2 is voor het aanvragen van herhaalrecepten
  • Keuzetoets 3 is voor de assistente. 
  • Keuzetoets 4 is uitsluitend voor intercollegiaal overleg met andere zorgverleners

Als u  keuzetoets 3 voor de assistente heeft gekozen kunt u vervolgens kiezen voor:

  1. Het annuleren van een gemaakte afspraak.
  2. Het opvragen van de uitslag van een onderzoek dat u heeft gehad.
  3. Het spreken van de assistente voor het maken van een afspraak of het stellen van een vraag.
  4. Het inplannen van een korte 5 minuten belafspraak met Liset.

U hoeft niet te blijven wachten aan de telefoon als er een wachtrij is. U krijgt de mogelijkheid  om teruggebeld te worden op een aangeboden tijdstip. Deze mogelijkheid krijgt u ook als de assistente een pauze heeft of met andere werkzaamheden bezig is waar ze niet bij gestoord kan worden.

Als u belt vraagt de assistente u  naar uw naam en geboortedatum zodat ze uw medische gegevens erbij kan pakken. Daarna stelt zij  u altijd een aantal vragen zodat duidelijk is wat uw vraag precies is en hoe u het beste geholpen kan worden.  Soms legt ze uw vraag voor aan de huisarts en wordt u teruggebeld voor het antwoord.  Dan hoeft u niet onnodig naar de praktijk te komen.

Mondkapje? 

Als u  naar de praktijk komt adviseren wij u om wel een mondkapje te dragen. Als u verkoudheidsklachten of hoestklachten heeft is dit bij ons ook verplicht om te  voorkomen dat u andere patiënten besmet met corona of griep. Ook vragen wij u dan om vooraf te testen op corona.

Consult via beeldbellen

Als er voor een een videoconsult is ingepland moet u een apparaat hebben dat beschikt over een camera, zoals uw mobiele telefoon, of tablet / Ipad waarop u de door ons ontvangen mail kunt openen. Het is ook mogelijk een PC met camera of laptop te gebruiken, maar dan moeten wel de camera en microfoon zijn ingeschakeld. U ontvangt van ons een mail met bevestiging van de afspraak en een link om naar het online gesprek te gaan op het afgesproken tijdstip.

No show-tarief voor niet verschijnen op uw afspraak

Wij houden rekening met uw komst. Helaas komt het regelmatig voor dat een patiënt vervolgens niet verschijnt of niet tijdig afzegt. Deze verloren tijd gaat ten koste van andere patiënten die ook graag een afspraak willen maken. Als u een afspraak niet door kunt laten gaan, vragen wij u vriendelijk 24 uur tevoren de afspraak af te bellen, zodat een andere patiënt dan in uw plaats ingepland kan worden.  Indien u een afspraak maakt en zonder bericht niet komt opdagen, maken wij hierover een aantekening in uw dossier en kunnen wij u een schadevergoeding in rekening  brengen van € 15 euro. Indien dit een afspraak betreft bij de praktijkondersteuner Somatiek of GGZ is het bedrag € 30,-. Dit wordt niet vergoed door uw verzekeraar.

Meer tijd nodig?

Heeft u meerdere klachten of vragen of heeft u meer tijd nodig voor uw consult? Geef het aan bij het maken van de afspraak dan kunnen we er rekening mee houden in onze agenda.

Snelle “boodschap”?

Heeft u een korte vraag, dan kunt u een afspraak voor 5 minuten maken bij de huisarts Te denken valt aan een moedervlek, een bultje,( controle bij) hoesten, wrat beoordelen en dergelijke.

Uiteraard heeft de huisasrts dan geen tijd voor een tweede vraag. Mocht uitgebreide behandeling noodzakelijk zijn dan moet er een nieuwe afspraak gepland worden.

Huisbezoek

Het huisbezoek is uitsluitend bedoeld voor mensen die fysiek niet naar het gewone spreekuur kunnen komen. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of erg slecht ter been bent. Vervoersproblemen zijn dus geen redenen voor het afleggen van een visite. Een huisbezoek moet u van te voren aanvragen bij de assistente. Zij maakt een afspraak voor u in de agenda van de huisarts. Voor het aanvragen van huisbezoeken gelden vaste tijden. Houdt u daar alstublieft rekening mee?